אישור כיבוי אש

פתיחת בית עסק לפי החוק חייבת להתבצע לאחר קבלת רישיון עסק בהתאם לחוק רישוי עסקים. במטרה לקבל את האישור הזה יש להתקין בעסק כמה אמצעי מיגון ובטיחות באש שנועדו לשמור על הבטיחות של כל השוהים בו, הן עובדים והן לקוחות. בעל העסק אחראי לטפל בנושא הבטיחות באש ובהליך הסדרת הנושא שכולל הוצאת אישור כיבוי אש המיועד לעסקים וביצוע הדרכות לעובדים בתחום הבטיחות באש.

חוק רישוי עסקים

חוק רישוי עסקים במדינת ישראל מחייב את רובם של העסקים באישור ורישיון כיבוי אש. קבלת האישור והרישיון הינה מתבצעת לאחר קבלה של רישיון עסק מהגורמים הרלוונטיים: משרדי הממשלה הרלוונטיים, רשויות המס בהתאם לסוג של בית העסק וכן אישור מנציבות הכבאות וההצלה.

סידורי כיבוי אש הנדרשים בעסק

בית העסק אמור וחייב לבצע את  כל סידורי הכבאות שנדרשים בו לפי מפרט הדרישות של רשות כבאות והצלה בישראל.

  • הגשת בקשה – הגשת בקשה לקבלת רישיון לעסק חדש או לחידושו של רישיון לעסק קיים תועבר לרשות הרישוי דוגמת רשות מקומית. לבקשה יש לצרף מסמכים רלוונטיים. את הבקשה לקבלת אישור כיבוי אש לעסקים ניתן להגיש גם לרשות הכבאות וההצלה.
  • מפקח בטיחות אש – הבקשה לקבלת אישור כיבוי אש תועבר לבדיקה של מפקח הבטיחות באש בתחנת הכיבוי. המפקח יערוך ביקורת בבית העסק על מנת לוודא שבוצעו סידורי הבטיחות באש הנדרשים. ביצוע הביקורת מחייבת תשלום אגרה עבור ביקורת של ציוד מקרקעין. במידה והעסק אכן עומד בנהלים ובדרישות, המפקח יעניק אישור ובמידה ולא, תתבצע ביקורת נוספת חוזרת בנוגע לעמידה בדרישות של רשות הכבאות.

התקנת אמצעי בטיחות באש בבית העסק

אישור כיבוי אש שמיועד לעסקים ניתן לקבל לאחר התקנה של מגוון אמצעים המיועדים לפעול במקרה חירום של דליקה או למנוע אותה. נוסף על כך, יותקנו גם אמצעים שמיועדים לסייע לפנות את העסק במקרה חירום. על מנת להכין את התוכנית ולהתקין את האמצעים עליכם לפנות למהנדס או קצין בטיחות באש שמתמחים בתחום. את הציוד והאמצעים השונים יש לבחור ולהתאים בהתאם לסוג ואופי פעילות העסק, מספר האנשים שעשויים להיות נוכחים בעסק, הענף שאליו הוא משתייך, שטחו הפיזי של בית העסק ועוד. כאשר מדובר בעסק קטן, בעל העסק עשוי להיות מחויב להתקין גלגלון כיבוי אש. כאשר מדובר בעסק ששטחו גדול שכולל הפרדות בין החלקים השונים, יש צורך להתקין כמה גלגלונים כיבוי אש. בחלק מהעסקים תידרש התקנת תאורת חירום, המיועדת לאפשר פינוי של העסק במקרים של הפסקת חשמל כתוצאה משריפה או גורמים אחרים.

פניה לרשות המקומית

ברוב המקרים, הבקשה לקבלת אישור כיבוי אש לא מוגשת באופן ישיר לרשות הכבאות, אלא היא מהווה חלק מהבקשה לקבלת רישוי לעסק שמוגשת לרשות המקומית. לאחר שקיבלה הרשות את הבקשה, ייקבע מועד לבדיקה בבית העסק בהתאם לצורך. חשוב לצרף לבקשה את כל האישורים והמסמכים הרלוונטיים שנוגעים לתקנות ולדרישות של האמצעים הנדרשים, דוגמת: מטפים תקניים, מתזים, שלטי אזהרה שיש להצמיד לארונות חשמל וכו'.

בדיקת מפקח כבאות

לפני קבלת האישור המיוחל לכיבוי אש עבור עסקים, לעסק יגיע מפקח מומחה לבטיחות אש מטעם הרשות לכבאות והצלה. המפקח יבדוק ויקבע האם אכן ננקטו כל הצעדים הנדרשים והמתאימים או שישנן הערות והמלצות שנדרש ליישם או נקיטה באמצעים נוספים שהינם מעבר למה שמוגדר. אך ורק בית עסק שיעמוד בכל הנהלים והדרישות יזכה לקבל אישור משירותי הכבאות. האישור הזה הינו הכרחי לצורך קבלת רישיון לעסק חדש וכן לחידוש של רישיון ובמצבים נוספים, למשל לאחר שיפוץ נרחב ומקיף בעסק.

 

שיתוף:

עוד בהקשר לאישור כיבוי אש.
מאמרים נוספים
ציוד כיבוי אש
ציוד כיבוי אש

במהלך השנים האחרונות ישנה עלייה, בקרב הציבור, במודעות של הציבור לגבי החשיבות של מיגון מפני אש והסכנות השונות שנלוות לה. כיום, גם עסקים פועלים יותר

יועץ בטיחות אש
יועץ בטיחות אש

כל מה שרצית לדעת על מניעת אסון מדלקה ועבודתו של יועץ בטיחות אש אנחנו חיים בעידן בו הפוטנציאל לשריפה גבוה בכל עסק וממגוון רחב של

הדרכת כיבוי אש לעובדים
הדרכת כיבוי אש לעובדים

כל מה שצריך לדעת על הדרכת כיבוי אש לעובדים דלקה יכולה להתרחש בכל רגע במפעל, עסק או משרד, גם בשל טעות אנוש וגם בשל גורמים

וואטסאפ
יש לך שאלה?
Scan the code
שלהבת ולהבה בע"מ
היי,
אפשר לשוחח גם בוואטסאפ :)
Call Now Button דילוג לתוכן